Τρίτη 18 Μαΐου 2010

ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 2010

Them Fis Gen c Hmer No 1006


Κάποια ερωτήματα που δεν περιμένουν απάντηση.....
1. Ποιοι είναι αυτοί που δίνουν ακόμη Φυσική Γενικής Παιδείας ως επιλεγόμενο μάθημα;
2. Ποιοι είναι αυτοί που βάζουν θέματα για μάθημα Επιλογής Γενικής Παιδείας; Συζητούν με αυτούς που βάζουν θέματα για την Βιολογία ή τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας για το επίπεδο των θεμάτων ;
3. Για ποιο λόγο ένας μαθητής να πάρει το μάθημα της Φυσικής έναντι της Βιολογίας;
4. Τελικά πόσος χρόνος χρειάζεται για να δώσει η επιτροπή θέματα που δεν θα έχουν λάθη και δε θα χρειάζονται διευκρινήσεις;
5. Τώρα που δεν υπάρχει η βάση του 10, οι μαθητές αξιολογούνται με διαφορετικά κριτήρια σε σχέση με πριν; Γιατί τι άλλαξε; Η ποιότητα του μαθήματος ή οι διδακτικοί στόχοι αναβαθμίστηκαν;
6. Με αυτή την επιτροπή και αυτή τη συγκυρία (κατάργηση της βάσης του δέκα), μάλλον οι μαθητές μας θα αξιολογηθούν και στην κατεύθυνση λίγο διαφορετικά ....από πέρυσι;

Τέλος για να μη παρεξηγηθώ κιόλας, δε ζητάω εύκολα θέματα, ζητάω θέματα που κάθε χρονιά θα προσπαθούν να αξιολογήσουν την προσπάθεια, την εξυπνάδα, την επιμέλεια, την κατανόηση, χωρίς να είναι απαραίτητο να γράφουν όλοι 20.
Απλά αυτό πρέπει να γίνεται κάθε χρονιά.
Τα θέματα θα πρέπει να έχουν κριτήρια καθαρά γνωσιακού περιεχομένου και να μην κρύβουν πολιτικά κριτήρια.
Αλλά όταν σε ένα σύστημα εκπαίδευσης δε μας ενδιαφέρει ο αριθμός των μαθητών που βρίσκονται σε μια τάξη, δε μας ενδιαφέρει ποιος μπαίνει σ' αυτή τη τάξη και πότε, δε μας ενδιαφέρει πόσες ώρες παρακολούθησε ένας μαθητής ένα συγκεκριμένο μάθημα, δε μας ενδιαφέρει η ύλη αυτή καθεαυτή και πότε βγαίνει ή όχι, δε μας ενδιαφέρει ότι υπάρχουν και περιφερειακά (π.χ. ορεινά) σχολεία με επιπλέον προβλήματα, δε μας ενδιαφέρει αν οι μαθητές μας τελειώνουν το λύκειο και δεν έχουν παρακολουθήσει κανένα πείραμα, αλλά μας ενδιαφέρει αν έχουμε διαδραστικούς πίνακες τότε ......

Καληνύχτα!

Και επειδή απ' αλλού ξεκίνησα και αλλού κατέληξα ας κάνει η επιτροπή και ένα πείραμα(Φυσικοί είναι άλλωστε). Ας καθίσει να λύσει όλα τα θέματα που έχει βάλει στη σειρά. (Οι μαθητές μας το κάνουν κάθε χρονιά)
Και ας χρονομετρήσει αυτόν που τα λύνει. Θα βρει ενδιαφέροντα στοιχεία. Ίσως να δει και τι εξυπηρετούσαν τα θέματα κάθε φορά. Άλλοτε ήταν πολλά τα μαθήματα (2000-2003), μετά ωρίμασαν οι συνθήκες και ...... τα βοηθήματα (2004-2006) και μετά ήρθε η βάση του δέκα (2007-2009).
Τα καλύτερα θέματα ως επίπεδο εξετάσεων ήταν κατά την ταπεινή μου γνώμη τα του 2004και του 2006. Μιλάω πάντα για την κατεύθυνση.
Για τη Γενική δε συζητάμε πλέον. Τέτοια απαξίωση σε τέτοιο μάθημα και σε τόσο όμορφη ύλη....... Πως τα κατάφερε ο κλάδος μας πάλι.....

4 σχόλια:

Βασίλης Κολχούρης είπε...

Αχ φίλε ωραία τα λες. Απλά ο κλάδος μας πάσχεο από μεγαλομανεία και σοβαροφάνεια ... Δυστυχώς.

Stella in rainbows είπε...

Εγώ που είχα δώσει 2 φορές πανελλήνιες (με 9 και 6 μαθήματα) είχα επιλέξει φυσική γενικής και έδινα ΜΟΝΗ μου! Σπρώχνουν τα παιδιά στην Βιολογία ή τα Μαθηματικά και παραγκωνίζουν την υπέροχη λυλη της φυσικής! Τα φετινά θέματα δεν ήταν και τόσο τραγικά απλά ήταν για καλά διαβασμένους. Σίγουρα τώρα που είναι επιλογής, τα θέματα δυσκολεύουν (σκεφτείτε οτι παλιά τα έδιναν και όσοι πήγαιναν για νομική πχ) , το θέμα είναι η δυσκολία να είναι κλιμακωτλη και η διδασκαλία να γίνεται σωστά ώστε να ανεβαίνει συνολικά το επίπεδο. Κρίμα πάντς η φυσικούλα..

Stella in rainbows είπε...

Εγώ που είχα δώσει 2 φορές πανελλήνιες (με 9 και 6 μαθήματα) είχα επιλέξει φυσική γενικής και έδινα ΜΟΝΗ μου! Σπρώχνουν τα παιδιά στην Βιολογία ή τα Μαθηματικά και παραγκωνίζουν την υπέροχη λυλη της φυσικής! Τα φετινά θέματα δεν ήταν και τόσο τραγικά απλά ήταν για καλά διαβασμένους. Σίγουρα τώρα που είναι επιλογής, τα θέματα δυσκολεύουν (σκεφτείτε οτι παλιά τα έδιναν και όσοι πήγαιναν για νομική πχ) , το θέμα είναι η δυσκολία να είναι κλιμακωτλη και η διδασκαλία να γίνεται σωστά ώστε να ανεβαίνει συνολικά το επίπεδο. Κρίμα πάντς η φυσικούλα..

G.Katsikogiorgos είπε...

Αγαπητή s_K δε λέω ότι τα θέματα ήταν τραγικά, απλά δεν ήταν της ίδιας δυσκολίας με τα αντίστοιχα θέματα της Βιολογίας. Επίσης, τα θέματα που έδωσες δε θεωρήθηκαν εύκολα. Αυτός είναι και ο λόγος που τα παιδιά από τότε και μετά δεν παίρνουν το μάθημα αυτό......