Κάποια σχόλια:
Είδα τα θέματα και μπήκα σε διάφορες σκέψεις. Καταρχήν θυμήθηκα πόσο μου έλειψε η διδασκαλία του μαθήματος.( Το ποσοστό των μαθητών που το επιλέγουν είναι ...τραγικά μικρό, οπότε έχουμε να διδάξουμε το μάθημα .......). Στεναχωρήθηκα όταν κατάλαβα ότι πολύ μικρός αριθμός έχει τη δυνατότητα επαφής με αυτή την όμορφη ύλη της φυσικής. Και στη συνέχεια ένιωσα θυμό. Θυμό, γιατί οι επιτροπές εξετάσεων, κάθε φορά, με την πολιτική τους, κατέστησαν το μάθημα "ελιτίστικο" και αυτοί που το επιλέγουν μοιάζουν να είναι οι γραφικοί.
Προσοχή δε χαρακτηρίζω τα συγκεκριμένα θέματα. Αυτά, ναι ήταν εύκολα. ( Ή μάλλον ήταν σχεδόν το ίδιο εύκολα με τα άλλα μαθήματα γενικής παιδείας.)
Όπως έπρεπε να γίνεται!
Ναι, αλλά αυτό έγινε τώρα.
Τώρα που το επιλέγει το 1% ή και μικρότερο ποσοστό. Τώρα θυμήθηκαν ότι πρέπει τα θέματα να έχουν τον ίδιο βαθμό δυσκολίας με τα άλλα μαθήματα Γενικής Παιδείας.
Αλλά τώρα είναι αργά....
Για να θυμηθούμε τι το προκάλεσε!!!
Τέλος πάντων... όπως διαβάζουμε και στο μικρό κελάρι της Φυσικής
( http://mikrokellariphys.blogspot.com/2009/05/2009.html ) ..... τώρα που σκέφτηκαν να βάλουν εύκολα θέματα το πουλί πέταξε! (το πλί φτούρτξε).
Και για να μην παρεξηγηθώ:
Δεν υποστηρίζω ότι πρέπει να μπαίνουν εύκολα στη Φυσική. Είδαμε και τα περυσινά θέματα κατεύθυνσης, που οδήγησαν σε αδυναμία σωστής αξιολόγησης.
Απλά, δεν αντιλαμβάνομαι αυτή δυσκολία των επιτροπών να κρατήσουν ένα συγκεκριμένο επίπεδο στα θέματα. Δε γίνεται να αλλάζει η κατανομή των βαθμών τόσο έντονα από έτος σε έτος. Και αν για το φαινόμενο του 2005 ... έφταιγαν οι φροντιστές.... προφανώς μετά βελτιωθήκαμε και εμείς πολύ οπότε:
Είδα τα θέματα και μπήκα σε διάφορες σκέψεις. Καταρχήν θυμήθηκα πόσο μου έλειψε η διδασκαλία του μαθήματος.( Το ποσοστό των μαθητών που το επιλέγουν είναι ...τραγικά μικρό, οπότε έχουμε να διδάξουμε το μάθημα .......). Στεναχωρήθηκα όταν κατάλαβα ότι πολύ μικρός αριθμός έχει τη δυνατότητα επαφής με αυτή την όμορφη ύλη της φυσικής. Και στη συνέχεια ένιωσα θυμό. Θυμό, γιατί οι επιτροπές εξετάσεων, κάθε φορά, με την πολιτική τους, κατέστησαν το μάθημα "ελιτίστικο" και αυτοί που το επιλέγουν μοιάζουν να είναι οι γραφικοί.
Προσοχή δε χαρακτηρίζω τα συγκεκριμένα θέματα. Αυτά, ναι ήταν εύκολα. ( Ή μάλλον ήταν σχεδόν το ίδιο εύκολα με τα άλλα μαθήματα γενικής παιδείας.)
Όπως έπρεπε να γίνεται!
Ναι, αλλά αυτό έγινε τώρα.
Τώρα που το επιλέγει το 1% ή και μικρότερο ποσοστό. Τώρα θυμήθηκαν ότι πρέπει τα θέματα να έχουν τον ίδιο βαθμό δυσκολίας με τα άλλα μαθήματα Γενικής Παιδείας.
Αλλά τώρα είναι αργά....
Για να θυμηθούμε τι το προκάλεσε!!!
Ποσοστό βαθμολ. % (Από 18 -20) ..........2003 - 2004 - 2005
ΦΥΣΙΚΗ ΓΕΝ. ΠΑΙΔ. ............................ 20,33 - 9,79 - 9,55
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ & ΣΤΟΙΧ. ΣΤΑΤ. ......... 18,00 - 32,88 -19,24
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝ. ΠΑΙΔ. ........................ 14,57 - 16,48 - 19,56
ΦΥΣΙΚΗ ΓΕΝ. ΠΑΙΔ. ............................ 20,33 - 9,79 - 9,55
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ & ΣΤΟΙΧ. ΣΤΑΤ. ......... 18,00 - 32,88 -19,24
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝ. ΠΑΙΔ. ........................ 14,57 - 16,48 - 19,56
Τέλος πάντων... όπως διαβάζουμε και στο μικρό κελάρι της Φυσικής
( http://mikrokellariphys.blogspot.com/2009/05/2009.html ) ..... τώρα που σκέφτηκαν να βάλουν εύκολα θέματα το πουλί πέταξε! (το πλί φτούρτξε).
Και για να μην παρεξηγηθώ:
Δεν υποστηρίζω ότι πρέπει να μπαίνουν εύκολα στη Φυσική. Είδαμε και τα περυσινά θέματα κατεύθυνσης, που οδήγησαν σε αδυναμία σωστής αξιολόγησης.
Απλά, δεν αντιλαμβάνομαι αυτή δυσκολία των επιτροπών να κρατήσουν ένα συγκεκριμένο επίπεδο στα θέματα. Δε γίνεται να αλλάζει η κατανομή των βαθμών τόσο έντονα από έτος σε έτος. Και αν για το φαινόμενο του 2005 ... έφταιγαν οι φροντιστές.... προφανώς μετά βελτιωθήκαμε και εμείς πολύ οπότε:
Ποσοστό βαθμολογιών % (Από 18 - 20) ....2006 - 2007 - 2008
Φυσική Κατεύθυνσης: (Θετική) ..................23 - 28,48 - 42,01
Φυσική Κατεύθυνσης: (Θετική) ..................23 - 28,48 - 42,01
2 σχόλια:
Για το 2005 έφταιγαν οι φροντιστές;!! Ακούστηκε κι αυτό δηλαδή; Αλλά βέβαια ποιοι άλλοι θα μπορούσαν να φταίνε; Οι επιτροπές εξετάσεων; Με τίποτα. Οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων που κάνουν τόσο καλό μάθημα; (με ελάχιστες βέβαια εξαιρέσεις). Προφανέστατα όχι. Φταίνε οι φροντιστές. Σωστά. Και το γκαζόν επίσης... Επειδή αυτή την ιστορία με τα θέματα του 2005 την έχω βαρεθεί, θα επανέλθω κάποια στιγμή για το ζήτημα αυτό, γιατί ορισμένοι - υποτίθεται γνώστες της Φυσικής αλλά και της διδακτικής της Φυσικής (!) (μα όλα τα ξέρουν πια;) - μας έχουν λίγο ζαλίσει... Δυστυχώς ο χρόνος μου είναι πολύ περιορισμένος, μια και είμαι κι εγώ φροντιστής και τον χρησιμοποιώ για να κάθομαι... Υπόσχομαι όμως πως πολύ σύντομα θα δαπανήσω λίγο καθησιό, για να γράψω για το θέμα. Τελειώνοντας θέλω να προσυπογράψω τα όσα γράφεις Γιώργο σε αυτό το άρθρο, μέχρι και την τελευταία σου τελεία. Εμάς των φροντιστών, μας έχει λείψει πάρα πολύ το μάθημα της γενικής Παιδείας...Είναι πραγματικά λυπηρό να διδάσκουμε εξίσωση κύματος αντί για κυματοσωματιδιακό δυισμό, ατομική δομή και πυρηνική Φυσική...
Τελειώνοντας θα ήθελα να εκφράσω και μια ακόμα σχετική απορία: πολύ ωραία κεφάλαια της Φυσικής υπάρχουν και στο βιβλίο της Κατεύθυνσης. Προσωπικά - και εκφράζοντας νομίζω πολλούς φροντιστές (!) - θα ήθελα πολύ να είναι στην ύλη τα τελευταία κεφάλαια που πραγματεύονται την Κβαντομηχανική και τη Σχετικότητα. Η ερώτησή μου λοιπόν είναι, γιατί αυτά τα κεφάλαια δεν είναι στην ύλη. Είναι δύσκολα; Για ποιους; Για τους μαθητές; Για τους φροντιστές; Για άλλους; Για ποιους; Και αν τελοσπάντων δεν επρόκειτο ποτέ να μπουν στην εξεταστέα ύλη, είτε επειδή είναι δύσκολα, είτε για άλλο λόγο που εγώ δεν γνωρίζω, γιατί ζητήθηκε από τους συγγραφείς του βιβλίου να τα πραγματευτούν; Για να εντυπωσιάσουν με τις γνώσεις τους εμάς τους αδαείς φροντιστές, μήπως;
Βασίλη σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Τα σχόλια σου τα διαβάζω με προσοχή και η άποψη σου χαίρει πάντα της εκτίμησής μου.
Δε ξέρω και γω ποιος είναι ο λόγος που υπάρχουν τα συγκεκριμένα κεφάλαια στο σχολικό βιβλίο. Δύσκολο μου φαίνεται να ζητηθεί από τα παιδιά ποτέ να εξεταστούν σε σχετικότητα ή σε κβαντομηχανική.
Και καλύτερα, ίσως. Γιατί μπορεί να χρησιμοοποιηθούν ως.... χώρος επίδειξης.
Πολλοί μαθητές μας πάντως , έχουν διαβάσει μόνοι τους προσπαθώντας να καταλάβουν αυτά τα .... περίεργα που ακούν για σχετικότητα (πολύ διαφίμηση) ή κβαντομηχανική. Αλλά τα διάβασαν κάποια άλλη χρονική στιγμή. Προφανώς όχι ενώ βρίσκονταν στην Γ' Λυκείου. Μα αν θες, μεγαλύτερη στεναχώρια με έπιασε με μαθητή μου, που μου ζήτησε να διαβάσει "εξωσχολικά" βιβλία που να αναφέρονται σε αστρονομία. Και να σκεφτείς ότι υπάρχει και μάθημα στη Β΄ Λυκείου.
Αλλά το έχουμε ξαναπεί, ο ρόλος του Λυκείου είναι άλλος.
Ένα σκαλοπάτι πριν την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Από διδακτικής απόψεως κανένα ενδιαφέρον. Αν μας ενδιέφερε το τι πρέπει να ξέρουν και το τι ξέρουν οι μαθητές μας, ίσως να κοιτάζαμε και τα αποτελέσματα τους στους διεθνείς διαγωνισμούς (PISA, TIMMS). Ας μη γκρινιάζουμε άλλο, όμως.
Δημοσίευση σχολίου