Τρίτη 26 Μαΐου 2009

Θέματα Πανελληνίων Εξετάσεων στη Φυσική Κατεύθυνσης

Θέματα Φυσικής Κατεύθυνσης
Σχόλια:
1. Αν μπορεί ας μου δώσει κάποιος μια απάντηση. Τι εξυπηρετεί η κρυπτογράφηση των αρχείων pdf από το υπουργείο; Για ποιο λόγο πρέπει να ταλαιπωρηθούμε για να μπορούμε να ανεβάσουμε τα θέματα;
2. Θεωρώ ότι τα θέματα της Φυσικής, γενικά ήταν καλά. Ούτε πολύ δύσκολα, ούτε το περυσινό χάλι. Απ' την άλλη είχαν συγκεκριμένο χαρακτήρα. Εξυπηρετούσαν τη λογική - δίνω 60 -65 μόρια για να μπορεί να τα διαπραγματευτεί μεγάλο κομμάτι των εξεταζόμενων, ώστε να μπορέσουμε να γεμίσουμε τα άδεια ΤΕΙ.
3. Διαβάζω πολύ ενδιαφέροντα σχόλια σε διάφορα blogs (http://sxoleiof.blogspot.com/2009/05/blog-post_26.html, https://www.blogger.com/comment.g?blogID=2059311189292697055&postID=4689320482374812305) και αυτή που είναι έκδηλη, είναι η αγωνία όλων μας.
Αγωνία γιατί οι διατυπώσεις δεν είναι ολοκληρωμένες (π.χ στη διαφορά φάσης στο 3δ θα έπρεπε να αναφέρεται σε κινούμενα σημεία. Δηλαδή ότι έχει φτάσει το κύμα και στα δυο. Προφανώς η επιτροπή το προσπέρασε θεωρώντας ότι δεν έχει νόημα να μιλάμε για τη φάση ενός σημείου πριν να αρχίσει να ταλαντώνεται. Επίσης, από που πρέπει να αρχίσουν να σχεδιάζουν το στιγμιότυπο μιας και η εκφώνηση μιλάει για χ'χ και όχι Οχ)
Αγωνία για το πως θα τα βαθμολογήσουν. κλπ.
Αλλά επιμένω σε συνέχεια των σχολίων που έκανα στα θέματα της Γενικής, πως υπάρχει αγωνία κάθε φορά για το επίπεδο των θεμάτων. Τελικά το ερώτημα που πρέπει να απαντήσουμε είναι: τι θέματα θέλουμε;
Προσωπικά θεωρώ ότι τα θέματα πρέπει να είναι σαφή και κατανοητά. Επιπλέον το ιδανικό θα ήταν να υπάρχει ένα συγκεκριμένο επίπεδο θεμάτων με μικρές αποκλίσεις. Όλοι ξέρουμε ότι στο μάθημά μας αυτό δεν είναι εύκολο, αλλά τι σχέση είχε το φετινό 3ο με το 3ο του 2004, ή του 2006 ; Τι σχέση έχουν τα φετινά ή τα περυσινά 2α θέματα με του 2006 ή του 2005;
Εκεί εστιάζω το πρόβλημα. Γιατί αν το επίπεδο αλλάζει σε τέτοια κλίμακα τότε όλοι χάνουν το μπούσουλα και αρχίζουμε να διδάσκουμε και να κυνηγάμε φαντάσματα ...... Ασκήσεις με γιο γιο που ... επιταχύνεις το άκρο τους, με σώματα που κυλάνε και ολισθαίνουν ταυτόχρονα, με ότι καινούργιο βγαίνει με τα νέα βοηθήματα ....με.... με....
Προσοχή, δε λέω τα θέματα να είναι εύκολα σαν τα περυσινά. Να μπορεί να αξιολογηθεί ο καλά διαβασμένος, όπως επίσης να ξεχωρίζει αυτός που έχει κατανοήσει τις έννοιες και όχι να καταλήγουμε για να έχουμε διαβάθμιση να "σφάζουμε" τις κακές αιτιολογήσεις.
4. Αναρωτιέμαι αν η ΕΕΦ πρέπει σε συνενόηση με το ΠΙ να ξεδιαλύνει κάποιες γκρίζες ζώνες του σχολικού. Διάβασα στο (http://sxoleiof.blogspot.com/2009/05/blog-post_26.html) για το 1ο θέμα 5δ ερώτημα: [Οι μαθητές πρέπει να απαντήσουν ότι το ερώτημα (5δ) είναι σωστό γιατί έτσι λέει το σχολικό βιβλίο. Όμως υπάρχουν εξαναγκασμένες ταλαντώσεις, όπως π.χ. η εξαναγκασμένη χωρίς απόσβεση με διεγέρτη αρμονική συνάρτηση του χρόνου που αναφέρεται στο σχολικό, η εξαναγκασμένη με απόσβεση στο μεταβατικό της στάδιο και τόσες άλλες εξαναγκασμένες ταλαντώσεις στις οποίες η διεγείρουσα δύναμη δεν είναι αρμονική συνάρτηση του χρόνου (είναι π.χ. περιοδική, μη περιοδική κ.λ.π.), στις οποίες ο διεγέρτης δεν επιβάλλει τη συχνότητά του στον ταλαντωτή. Αφού όμως κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένη λύση είναι δεκτή είναι έτοιμα τα βαθμολογικά κέντρα να δώσουν μόρια και στους μαθητές που θα γράψουν ότι το ερώτημα 5δ είναι λάθος; Συμπέρασμα:Είτε απαντήσει ο μαθητής ότι το ερώτημα 5δ είναι σωστό, όπως λανθασμένα αναφέρει το σχολικό, είτε απαντήσει ότι είναι λάθος, όπως και είναι η σωστή απάντηση, πρέπει να πάρει όλες τις μονάδες που προβλέπονται.] Αλλά υπάρχουν και σημεία που το σχολικό είτε τα προσπερνά, είτε τα περιπλέκει.(Π.χ τι θα βαθμολογήσουν σαν σωστό σε ερώτηση για ποια τιμή της συχνότητας του διεγέρτη έχουμε συντονισμό. Για fδ=f0 σελίδα 22 σχολικού ή για fδ λίγο μικρότερη όπως αναφέρεται στη λεζάντα στο σχήμα 1.28. Προφανώς θα αποφύγουν να βάλουν και τις δυο απαντήσεις μαζί αλλά το ερώτημα μένει.) Ποια θεωρεί ως κατάσταση μηδενικής φάσης στην ηλεκτρική ταλάντωση;Τα μισά βοηθήματα θεωρούν την t=0 q=Q και i=0 και τα υπόλοιπα θεωρούν την t=0 q=0 και i=Ι . Και πάει λέγοντας......)
5. Αναρωτιέμαι, μήπως τελικά θα ήταν καλύτερο, να υπάρχει μόνο ένα πρόβλημα και τα υπόλοιπα θέματα να είναι πολλαπλής επιλογής με αιτιολόγηση, χωρίς όμως να βαθμολογείται η επιλογή. Να παίρνει μόρια ανάλογα με την αιτιολόγηση. Έτσι ίσως να είχαμε εξεταζόμενο μεγαλύτερο εύρος της ύλης χωρίς την ανάγκη κάθε φορά να ψάχνουμε το περίεργο πρόβλημα ή αντίθετα να κάνουμε τα θέματα "παιδική χαρά" ανάλογα με τους σκοπούς που πρέπει να εξυπηρετηθούν.
6. Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν και παιδιά που είτε για οικονομικούς, είτε για γεωγραφικούς λόγους δε μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα σε κάποιο φροντιστήριο. Θα πρέπει και αυτοί να έχουν δυνατότητα επιτυχίας στις εξετάσεις με βάση τα θέματα. Δηλαδή και εμείς καθώς ανεβάζουμε κάθε φορά το επίπεδο των θεμάτων που διδάσκουμε ξεχνάμε ότι υπάρχει ένα σχολικό βιβλίο που πολλές φορές , κάποιοι, ούτε αυτό δεν έχουν τη δυνατότητα να διδαχθούν.
7. Και να θυμόμαστε πως υπάρχουν διαγωνισμοί φυσικής για να μπουν και "πιο ωραία" θέματα..
Ελπίζω να μη παρερμηνευθούν κάποια σχόλια μου.
Καλή επιτυχία στα παιδιά!!
Καλή βαθμολόγηση στα γραπτά τους

Δεν υπάρχουν σχόλια: