Δυο μικρά αποσπάσματα από κωμωδίες με μαθηματικές πράξεις. Όταν τα μαθηματικά βγάζουν γέλιο.....
Πόσο κάνει 13 Χ 7 είπαμε ;
91 είπατε; Λάθος. Σύμφωνα με την απόδειξη από το video, 13 Χ 7=28.
Και αν γελάσαμε αρχικά από τις μαθηματικές πράξεις ας προβληματιστούμε και λίγο. Ας δούμε ένα καθηγητή και ένα μαθητή σ' αυτά τα πρόσωπα.
Ποια είναι η αντίδραση του «ξερόλα- καθηγητή» στο λάθος; Πήγες σχολείο, «βλάκα».
Και όταν ο «μαθητής» σηκώνεται να αποδείξει τον ισχυρισμό του τρώει και μερικές καρπαζιές. Για να γνωρίζει από πριν ποιος είναι ο αρχηγός στην τάξη. Κάθεταιο αρχηγός στην έδρα και περιμένει το λάθος. Αυτό επιθυμεί να συμβεί, για να επιβληθεί μέσω της εξυπνάδας του και να κατοχυρώσει την προβαλλόμενη ανωτερότητά του. Και γιατί γελάμε στο τέλος, γιατί έστω και για λίγο, έστω και για μια στιγμή, ο βασιλιάς φάνηκε γυμνός. Και το έδειξε ο «βλάκας».
Ανάλυση χωρίς λόγο και βαριά φιλοσοφία θα πει κάποιος. Ίσως τα στερεότυπα που χρησιμοποιήθηκαν από το σκηνοθέτη απλά να πρέπει να μας προβληματίζουν, γιατί μπορεί να θεωρείται αδιανόητο στις μέρες μας να ακουμπήσει κάποιος μαθητή, αλλά πολλές φορές η «βία» είναι μεταμφιεσμένη σε άλλες μορφές. Γιατί τα γράφω αυτά, μετά από ένα video που το χαρακτήρισα ως αστείο ; Ίσως γιατί ενώ στην αρχή γέλασα με τις διαδοχικές αποδείξεις, βλέποντας το ξανά και ξανά …. κάτι με χάλαγε σαν «δάσκαλο».
Ίσως γιατί ξαναθυμήθηκα το κείμενο του δασκάλου Ανδρέα Κασσέτα που μας προτρέπει να πάρουμε το λάθος αγκαλιά και να το απενοχοποιήσουμε. (Δες εδώ)
Ίσως τελικά … να μην ήταν μόνο αστείο το video.
Πιο ... αθώο φαίνεται το δεύτερο video που στηρίζεται στην ίδια λογική…. πολλαπλασιασμού.
Απλά εδώ 5Χ14 .......αποδεικνύεται πως ισούται με 25!!
Μη χρησιμοποιήσετε ..... αυτή τη μέθοδο για .......πολλαπλασιασμούς και διαιρέσεις!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου